dinsdag 1 september 2009

Zo meteen zak ik nog

Tjee, stiekem wat was ik weer erg zenuwachtig!
Hij kwam binnen en de zenuwen verdwenen dit keer niet meteen. Dit keer zouden we het namelijk over het doneermoment gaan hebben.
Whaa…. de preutse Femke komt bij dat soort onderwerpen meteen naar boven.
Na een kort kletspraatje pakt hij de bewijzen van de soa testen. Hij is met vlag en wimpel geslaagd. Ik zie krullen bij de testen staan.
Hij heeft kopieetjes gemaakt zodat ik weet waar ik wat aan over moet maken. Lekker zakelijk praat ik met hem. Dit kan ik wel, zolang het niet over intieme gevoelens gaat, kan ik mijn zenuwen onder controle houden.
Maar na een tweede kletspraat-ronde begint hij over het doneermoment. Ik voel mijn wangen rood worden. Met moeite bespreken we het door. Nou met moeite voor mij dan, hij lijkt de rust zelve. Hij vraagt dan ook of ik het spannend vindt. "Je kijkt wat angstig" zegt hij.
Bam, daar heeft hij mij.
"Het is geen angst maar ik vind het lastig om over dit soort dingen te praten." "Weet niet wat er van me verwacht wordt tijdens het doneermoment en dat vind ik lastig." "Wil het allemaal goed doen en niets vergeten" "Vind het spannend dat we dit gaan doen." "Die spanning is weg, als we het eenmaal een keer gedaan hebben, dat jij doneert terwijl ik beneden zit."
En zo blaat ik nog wat verder. Hij blijft me zorgelijk aankijken en zegt: "Zal ik het nu alvast een keer doen, dan hebben we die 1e keer gehad en wordt het misschien wat minder spannend voor je. "
Ik wordt nog roder. "Nee bedankt, volgende week is echt vroeg genoeg" stamel ik.
Hij stelt me nog wat gerust en een paar minuten later kan ik erom lachen.
Ik ben blij dat we gaan starten, de afspraak staat…. volgende week vrijdag!!
Alleen ik word zo nerveus van dit soort dingen. Ik ben hier niet goed in. Ik wil de rustige zelfverzekerde Femke zijn maar hoe goed ik mijn best ook doe…. dat lukt dus in deze situatie niet.
Bereid je voor volgende week maar voor op een nieuw drama-moment. Gelukkig heeft hij zichzelf beter onder controle want om in een potje te richten moet je toch echt niet teveel trillen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten