dinsdag 29 september 2009

Tussenperiode


"Doe mij maar een biertje"
"Dan weet ik al of je poging wel of niet gelukt is." zegt vriendin S.
En inderdaad, geen baby in mijn buik dus dan is er ruimte voor een lekker biertje. De laatste weken heb ik niet gedronken, vooral niet op feestjes van een bepaalde vriendengroep. Ik zag de vragen al komen als ik een keer niet drink. Ik sta bij hen bekend als de feest-dame-die-altijd-nog-wel-een-drankje-lust. Niet erg hóór maar wel lastig als je zwanger wilt worden en niet ALLE details met ze wilt delen. Zij denken dat ik nu gezonde eitjes aan het kweken ben. Drank maakt ze ongezond, onthouding maakt ze gezond. Denk ik ;-)
Vriendin S komt met een biertje aangelopen. Ze schreeuwt over de muziek heen in mijn oor "Deed ik ook altijd als ik weer ongesteld werd. Naar een leuk feestje gaan en genieten van een drankje. Dat maakt die lange tussenweek tenminste leuk"
En gelijk heeft ze!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten