zondag 30 augustus 2009

Beetje hulp van boven

Echt bijgelovig ben ik niet maar als iets me kan helpen dan wil ik er wel even over nadenken of het iets voor mij is.
Een paar jaar geleden heb ik gelezen over het Brabantse dorpje Molenschot en de kapel van heilige moeder Anna.
Heilige moeder Anna helpt mensen aan een partner en als klap op de vuurpijl zorgt zij voor zwangerschappen. Ze is patrones van de ongehuwde en of zwangere vrouw.
De weblog waar ik over Anna las was van bammer die midden in haar inseminatie zat. Ze was vlak na haar bezoek zwanger!
Dat klinkt hoopgevend!
Ik heb nog een week vakantie dus tijd om dingen te doen die ik anders niet doe. Ik stap in de auto richting Molenschot.
Het weer is lekker en ik luister naar het luisterboek van Claudia de Breij "Krijg nou tieten". Ze brengt me met haar zwangerschapsverhalen aan het lachen. De rit vliegt voorbij.
Er zitten een oudere meneer en mevrouw in de kapel als ik binnenloop. Ze zijn duidelijk aan te bidden.
Ik ga achterin het kapelletje op een bankje zitten en kijk rond. Er hangen schilderijen en ik zie een groot beeld van heilige moeder Anna met kaarsjes ervoor.
In stilte denk ik na over mijn kinderwens en of zij mij erbij kan helpen.
Het oudere echtpaar staat op, we groeten elkaar en zij lopen de deur uit. Ik blijf nog even zitten en geniet van de stilte.
Het is een klein kapelletje dus ik ben zo bij het beeld van moeder Anna. Ik koop 2 kaarsen. 1 voor mijn eigen wens om zwanger te worden en 1 voor vriendin M en vriendin K. Ik gun hen ook een zwangerschap en een gezond lief kindje.
Ik vraag om de hulp van moeder Anna en bedank haar.
Als ik me omdraai zie ik op een tafel een schift liggen. Ik blader het door. Mensen schrijven hun wens op, vrouwen die graag een partner willen, ouders die een partner voor hun kind wensen en vooral vrouwen die graag zwanger willen worden. Tussen de wensen staan dankbetuigingen voor de komst van een partner of het kindje waarbij moeder Anna hun heeft geholpen.
Het zijn kleine emotionele stukjes en ik kan het niet laten om mijn wens erbij te schrijven. Natuurlijk vraag ik ook voor zwangerschappen voor vriendin M en vriendin K.
Ik ga weer op het plekje achterin de kapel zitten. Kijk nog eens rond en leg mijn handen op mijn buik.
Wat zal de toekomst mij gaan brengen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten