maandag 5 oktober 2009

Geen bewegende beelden


Hij en ik lachen. De woordspelingen vullen mijn woonkamer. Het is fijn om dit met hem te doenn.
Als hij druk aan het werk is, ga ik achter mijn laptop zitten werken.
"Uh Femke" hoor ik bovenaan de trap. Hij zal toch niet het potje met "zwemmend goud" hebben laten vallen, bedenk ik me terwijl ik luchtig "Ja, wat is er?" roep.
"Mijn filmpje word onderbroken. Is er iets mis met internet?"
Ik lig zeker 5 min op mijn kniexebn te pielen met de router en de modem. Hij checkt steeds of mijn pogingen effecten hebben. Bijna geef ik de hoop op, als hij "hij doet het" roept.
Blijkbaar werkt de onderbreking goed want binnen 10 min nemen we afscheid en loop ik naar boven.
Een beetje onhandig en gespannen herhaal ik mijn ritueel. Kussen met handdoek klaarleggen, spuitje vullen en voorzichting neerleggen, Friends dvd met beeld op pauze zetten, gaan liggen en RUSTIG insemineren. Ik probeer ontspannen door te ademenen en te bedenken dat ik een babytje aan het maken ben. Meteen voel ik iets lopen. Damn…. het "zwemmende goud" komt weer naar buiten. Veel minder dan de 1e x maar meer dan de 2e x.
Terwijl ik Rachel zie balen omdat ze met Charlie op kledingjacht moet en Phoebe bij dit shopping avontuur aanschuift omdat zij op een feest haar ex weer gaat ontmoeten, schieten mijn gedachtes naar het teruglopen van het "zwemmende goud". Misschien ben ik wel iets te gespannen? Misschien heb ik net als Monica geen gastvrije omgeving? Misschien doe ik toch iets verkeerds? Misschien komt het omdat mijn eisprong nog niet vandaag is en dus mijn cervixslijn nog niet helemaal zaad klaar is? Misschien? Misschien?
De wachtweken zijn net begonnen en voordat ik xfcberhaupt zwanger kan zijn slaan mijn gedachtes al weer op hol. Dit gaan lange weken worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten