zondag 18 oktober 2009

Betrokkenheid

En? Weet je al wat?" vraagt A. "Nee, ik weet niet of ik zwanger ben." antwoord ik en dat is niet eens gelogen.
De verdere dag krijg ik meer van dit soort vragen. Lief dat ze zo meeleven maar eigenlijk wil ik er niet de hele tijd bij stil staan. Het is voor mij ook een feestje. Ik realiseer me dat ik dit aan mezelf te danken heb. Ik heb het tegen veel mensen verteld, althans dat ik bezig ben om te onderzoeken of ik in mijn eentje moeder kan worden. Logisch dat mensen er naar vragen en er meer van willen weten.
"Ik ben inderdaad gestart met insemineren maar meer weet ik nog niet" vertel ik aan E. Ze vraagt wat door en ik vertel wat ze wil weten. Het is fijn om te delen en helemaal om begrip te krijgen.
De dag en de avond vliegen voorbij en eigenlijk heb ik maar weinig bij een eventuele zwangerschap stil gestaan. Misschien is het toch helemaal niet zo lastig dat mensen van mijn avontuur weten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten