donderdag 14 juni 2012

Onverwachte wending

"Kunt u ze rustig in beeld brengen en ze hardop voor me tellen" vraag ik de dokter toen ik oncharmant met mijn benen in de beugels lag. De dokter knikt en legt zijn vinger op het beeldscherm. Hij wijst donkere zwarte bollen aan terwijl hij het echoding heen en weer beweegt. "Het lijken er 7 te zijn. Ik tel ze nog een keer" En weer wijst hij met zijn vinger de zwarte bollen aan. "Het zijn er 7" is zijn conclusie. Aan de andere kant wijst hij er 2 aan en legt uit dat die te klein zijn om het tot de punctie op vrijdag te redden.
Ongeloofwaardig kijk ik hem aan. "Ik verwachtte slecht nieuws"

Met Pregnyl en pijnstillers in mijn tas verlaat ik de kliniek. De plannen zijn ineens anders en ik deze poging lijkt toch iets op te leveren. 7 is niet veel. Het is mogelijk dat ik geen cryootjes overhoudt. Ze laten er namelijk 3 doordelen tot de terugplaatsing. Wat er over is wordt ingevroren. Een kleine kans dat dit zo zal zijn. Maar er zitten er wel 7! De punctie kan doorgaan!

Mijn moeilijk keuze moment wordt uitgesteld. Voor nu ga ik met Hem door en mocht deze poging niet lukken dan zal ik opnieuw moet nadenken. Iets wat ik liever niet doe maar onvermijdelijk is als bljikt dat mijn follikel-opbrengst niet hoger meer kan worden.

4 opmerkingen:

  1. Wij hadden er maar drie! En nu groeit er eentje in mijn buik en de andere twee zitten in de vriezer!
    Zet 'm op!!

    Groetjes,

    Saskia
    @woonthier

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is hoopvol nieuws!
    Fijn voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een positieve wending Femke! Ik duim voor een paar mooie embryo´s en hopelijk ook cryo´s!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jeetje Femke, dat is onverwacht toch "goed nieuws"!! Ik duim heel hard voor je dat er een paar mooie embryo's ontstaan... Goh... da's even een ander beeld dan een paar dagen geleden... je hebt vandaag dus de punctie al gehad? Hoe is die gegaan? Spannend... 't kaarsje brandt hier voor een goede bevruchting... fingers crossed en ik blijf dagelijks je blog checken voor (meer goed) nieuws!! Sterkte weer met wachten en de spanning!!

    BeantwoordenVerwijderen