zaterdag 16 juni 2012

Het zijn er maar 2 (icsi 2)

"Er zijn 2 embryo's ontstaan en maandag is de terugplaatsing" verteld de embryoloog. Ze geeft informatie over de tijd dat ik me moet melden en wanneer ik gebeld word als er niks terug te plaatsen is omdat de embryootjes het niet geredt hebben. Ik kan niet luisteren. Ik voel verdriet omhoog borrelen. "Wacht even, het is voor mij veel informatie en ik ben teleurgesteld." zeg ik tegen haar. Ik wil weten hoe het kan dat er maar 2 embryo's zijn. Ze legt uit dat er 2 te rijp waren om te bevruchten en 1 was onrijp. De andere 2 waren goed en zijn dus bevrucht geraakt. Ik slik wat weg en schrijf de tijd van de terugplaatsing op.

De teleurstelling is groot. Ik had echt gehoopt dat er in ieder geval 1 cryo de vriezer in had gekund. Dat deze punctie tot 2 pogingen gerekt had kunnen worden. Het einde van mijn traject komt nu wel erg dichtbij. Hierna nog 1 punctie die vergoed wordt.
Natuurlijk kan ik van deze embryo's zwanger worden maar de kans voelt klein. Bijna onmogelijk. Hij voelt stiekem al als verloren. Ik weet even niet waar ik de positiviteit vandaan moet halen. Weet ook niet wat ik maandag doe als blijkt dat er niks terug te plaatsen valt. Als ze bellen zit ik midden in een stagegesprek. Niet het ideale moment.

Ppppfff... wat is dit traject toch een emotionele achtbaan. Ik kruip even met mijn hoofd onder een kussen en wacht tot dit rot gevoel weer verdwijnt.

5 opmerkingen:

  1. Lieverd, weet niet wat ik moet zeggen. Begrijp je gevoel zo goed. Wil je troosten maar weet ook dat de woorden nu misschien niet zo veel doen.
    Geef je gevoel de ruimte, laat het toe. Wie weet kan je morgen of maandag dan weer positief denken en naar voren kijken.
    Ik denk aan je.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben er stil van, K gewoon, ben in gedachten bij je! Knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Balen meid. Maar je bent zo dichtbij geweest, je weet dat het kan, dus met deze terugplaatsing moet het gewoon gaan lukken! Ik duim.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey het valt inderdaad zwaar zeg... Hoeveel kan een mens hebben.... Pffff... Ik duim heel hard voor je. Dikke knuffel xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje Femke, da's inderdaad een hele zware tegenvaller. Waarom zit er nou nooit eens iets mee... lijkt wel?! Verdorie zeg.... kan niet anders dan je héél veel sterkte wensen en hopelijk... fingers crossed... levert de in eerste instantie als verloren geziene poging tóch iets op. Het kán wel meid... wie weet...?
    Ik duim + kaarsje brandt!

    BeantwoordenVerwijderen