vrijdag 16 april 2010

De dokter


"Ik snap je ongeduld en je wens om zwanger te worden, ondanks dat zijn 5 pogingen niet veel. Er staat zelfs bij jouw leeftijd een jaar voor."

"Je cyclus heb je goed in kaart gebracht, dat is normaal stap 1."

"Ik ga meedenken om te kijken wat ik kan doen. Ik adviseer dat Hij zijn zaad laat testen en jij een Chlamydia bloedtest doet om te kijken of je ooit een eileiderontsteking hebt gehad"

"Het is belangrijk dat het zaad zo dicht mogelijk bij je baarmoedermond terecht komt. Een inseminatiecupje kan helpen maar ik zou niet weten waar je deze kan kopen. Ik denk sowieso dat het lastig is om te gebruiken. Je zou ook een langere spuit of een verlengstuk kunnen gebruiken."

"Een verstopte eileideronderzoek gebeurd tegenwoordig met een kijkoperatie, dat is niet niks. Dit gebeurd pas later in dit traject. Daar heb jij nog te weinig pogingen voor ondernomen."

"We spreken af dat jij een test doet, met Hem overlegt of hij er 1 wilt doen, je op zoek gaat naar een inseminatiecupje en je over 3 pogingen terugkomt als je dan nog niet zwanger bent"

"Heel veel suces!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten