vrijdag 26 oktober 2012

Ik laat los

"Loslaten is eenvoudig. Loslaten is leuk. Als ik iets loslaat dan komt er iets nieuws voor terug."
Als een soort mantra lees ik zinnen op die met loslaten en zwanger worden te maken hebben. Ze helpen me om vooruit te kijken en er in te geloven dat alles goed komt.
"Ik vetrouw erop dat de juiste dingen op het juiste moment gebeuren in mijn leven."
Het geeft me rust en ik voel me er goed bij. Ik zie wel hoe het verder gaat lopen in mijn leven.
Met deze instelling ben ik poging 4 met donor 3 ingegaan. Geen ovulatiettesten en met 1 ZI afspraak. Hij kon niet vaker en ik wilde niet dat ik ging stressen over het juiste moment. We zien wel waar het schip strandt. Ik ga rustiger de wachtweken in.

Mijn focus ligt op wat ik heb en op wat er gebeurd in mijn leven. Op de leuke dingen die ik in het dagelijks leven meemaak. Ik fantaseer niet over een toekomst als moeder. Ik ga niet bij kinderkleding afdeling kijken en me voorstellen dat ik hier ooit sta om iets te kopen voor mijn kind. Ik glimlach naar moeders met kinderen. Ik ben blij als iemand bevallen is. Ik probeer mijn open zenuw dicht te maken door in het hier en nu te staan. Te genieten van de dingen die ik doe en die soms veel makkelijker verlopen omdat ik geen kindje heb.

Voor nu voel ik me sterk. Voel ik me blij met wat ik heb. Kijk ik uit naar wat er allemaal nog gaat komen. Laat ik het idee los dat ik zo snel mogelijk een positieve zwangerschapstest in mijn handen wil houden. Voor nu voelt dat heel fijn.
Hoe dat over een tijdje voelt weet ik niet. Wie weet huil in mijn ogen uit mijn hoofd als ik ongesteld word. Raak ik geƫmotioneerd als iemand verteld dat zij zwanger is. Voel ik afgunst als ik een gezinnetje samen gezellige dingen zie doen.
Maar dat is dan. Nu is nu. En nu voel ik me goed.

3 opmerkingen:

  1. Ook dit is herkenbaar, naast al het verdriet... het gevoel dingen te kunnen doen juist omdat je daar je handen vrij voor hebt, blij te zijn voor anderen die wel een baby krijgen. Daarnaast het gevoel; wat als de pijn weer net zo hard of nog harder bij je terug komt. Ben zelf ondanks alles zo blij dat ik toch zwanger ben geweest ooit, dat er die blijdschap is geweest van dat bijzondere geweldige gevoel. Weten hoe dat voelt vind ik ondanks de pijn ook fijn. Wat lastig is het toch allemaal en hoe prettig dan als je dit gevoel dat loslaten heet nu ook beleeft naast alle andere gevoelens. Niet loslaten omdat je dan denkt dat het op magische wijze toch bij je komt omdat je zo enorm goed hebt "losgelaten" maar echt ontspannen, ik hoop dat ik dat ook leer en dat het dan goed voelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel goed Fem, nu is nu, meer heb je niet. Het thema is voor mij zeer bekend en pas ik toe op gezond zijn/worden. Loslaten, overgave. Zien wat er wel is en daar van genieten en beseffen hoe heel erg fijn en waardevol dat alles is. En soms ook zien dat sommige dingen makkelijker of toegankelijker zijn zonder datgene wat je juiste zo graag wilt. Het is een moeilijk stuk, maar als het lukt helpt het je heel erg en geeft het je meer rust en energie.
    En inderdaad je weet niet wat de toekomst brengt. Maar als je niet kan loslaten weet je ook niet wat de toekomst brengt (en terwijl ik dit schrijf valt er een kwartje..). Het enige wat je hebt is nu.... Dikke knuffel X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En nog even wil ik zeggen dat ik het zo goed van je vind dat je er op uit bent gegaan, alleen, en onder andere daardoor dit fijne gevoel hebt gevonden. Heel fijn dat je je nu zo goed en sterk voelt, ik denk dat je je dit gevoel altijd zult herinneren en dat je er op terug kunt vallen wat er ook gebeurt. Wat veel dappere meiden hier eigenlijk, dat inspireert mij enorm. Heel veel plezier, geniet van het mooie gevoel in deze intense tijd! X

    BeantwoordenVerwijderen