donderdag 13 december 2012

Besluit

Mijn gedachten stopte niet na mijn vorige logje. De "waarom" vraag bleef door mijn hoofd spelen en er kwam een vreemd gevoel in mijn buik bij. Dat gevoel werd groter en woensdag was het groot genoeg om echt te voelen en te begrijpen. Ik wil deze maand geen poging doen. Ik wil niet met de feestdagen in spanning zitten of een teleurstelling te verwerken krijgen. Ik wil op het nieuwe jaar kunnen proosten en me blij voelen om de kansen die voor me liggen.
Deze poging zou ergens tussen kerst en oud nieuw eindigen. Of niet maar gezien mijn vele eerdere ervaringen reken ik meer op een teleurstelling.

Deze feestdagen wil ik niet bezig zijn met mijn gemis en mijn onvervulde wens. Wil ik kijken naar wat ik wel heb en me gelukkig voelen.
Deze feestdagen vier ik dus feest. Feest omdat ik dit jaar zwanger ben geweest, ik een nieuwe Hem heb gevonden, ik me persoonlijk verder ben gaan ontwikkelen en omdat ik geniet van het leven en alles wat het mij nu brengt.
Een maand overslaan voelt goed. Ik richt me op het hier en nu. En in januari kijk ik weer vooruit.

4 opmerkingen:

  1. Goed voor je Femke! Je neemt geen afscheid van je wens maar wel een maandje afstand van de stress, vier feest en laat de kurk maar knallen ongeacht of je proost op een baby in 2013 of op gewoon een fijn jaar, ik geef je groot gelijk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt als een heel goed besluit lieve Fem!
    Je mag heel erg trots zijn op jezelf over het afgelopen jaar. Ga maar een goed feest vieren!
    Dikke knuffel K

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een dapper beslissing, even rust, lekker genieten en vol frisse moed 2013 in. Een jaar waarin je grote wens hopelijk wel uit mag komen.
    groetjes gerda

    BeantwoordenVerwijderen