zondag 30 januari 2011

Weer een stap verder


Ik ben een week verder en een hele ervaring verder. De signalen klopte toch met een menstruatie. Ik kon ze op een gegeven moment echt niet anders uitleggen. Deze krampen herkende ik te goed.
En wat baalde ik zeg. Poeh! Ik had goede hoop en vertrouwen. Dit had gewoon de poging moeten zijn. Sjagerijning heb ik uit frustratie flink wat caramelijs weggewerkt.
De volgende stap was de kliniek bellen. Daar kon ik de volgende dag al terecht. Sneller dan snel zeg maar. Het gesprekje met de dokter was kort. Met een tasje vol naaldjes en een prikpen met Gonal-F reed ik naar huis. De eerste dosis zat al in mijn buik.
Mijn ochtendritueel bestaat nu niet meer alleen uit het innemen van een foliumzuur tabletje. Ik prik ook een naaldje in mijn buik.
De Gonal-F is er om de groei van mijn eiblaasjes te stimuleren. De echo aan het eind van week zal laten zien of het werkt.
Het starten met hormomen is weer een stap in mijn proces. Ik had niet bedacht dat ik deze zou zetten toen ik startte met ZI. Ik had sowieso niet bedacht dat ik een dokter nodig zou hebben om zwanger te worden. Het voelt wel goed om deze stap te zetten. Nu lukt het niet om zwanger te worden, wie weet is dit dagelijks-spuitje wel het duwtje dat mijn lijf nodig heeft om zwanger te worden. Ik duim er in ieder geval voor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten