donderdag 6 januari 2011

Boef


Ik trek aan het touwtje en de lamp springt aan. Ik kijk op mijn papiertje en schrik me een hoedje. Het papiertje ziet er rood uit.
Verbaasd stap ik mijn bed weer in en doe mijn ogen dicht. Ik draai me op mijn zij. Ik draai me op mijn rug. Ik draai me op mijn andere zij en draai me weer op mijn rug. Uiteindelijk klik ik de lamp aan en ga tv kijken. Mijn gedachten razen door mijn hoofd.
Het einde van deze poging komt als donderslag bij heldere hemel. Ik zag hem niet aankomen. Ik had wel last van eventuele pre-menstruele klachten maar vond het eerder raar omdat ze zo vroeg in mijn cyclus kwamen. Ik duidde ze bijna op zwangerschapskwalen. Daarbij had ik door mijn griep juist verwacht dat mijn menstruatie later zou komen. Had ik dat even mis!
Ik voel me rustig. Misschien komt de klap nog wel, al vermoed ik dat ik ondertussen zo gewend bent aan slecht nieuws dat ik die steeds makkelijker ga verwerken. Ik zal eerder verbaasd zijn als het goede nieuws komt terwijl dat is natuurlijk het nieuws is waar ik zo op zit te wachten!!! Dus kom maar op met die volgende poging.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten