vrijdag 31 december 2010

Van oud naar nu


"Uw eitje is al gevallen, ik hoop binnen de afgelopen 24 uur" verteld de dokter terwijl ze een echo maakt.
Tijdens heb inbrengen van de zaadjes praten de dokter en ik over de afgelopen kerstdagen. De sfeer is ontspannen en ik loop met een opgelucht gevoel de kliniek uit.
In de auto richting huis denk ik terug aan 2010. Een jaar geleden zat ik in zak en as. Ik zat midden in zoektocht 2 naar een donor. Ik was down en verdrietig.
Dat gevoel is nu anders. Ik ben weer een jaar actief bezig met zwanger worden. Als ik donor 1 mee reken ben ik nu al 16 pogingen verder. Ik had niet verwacht dat ik nu nog niet zwanger zou zijn. Een jaar vond ik al ver weg klinken, bijna 1,5 jaar was onmogelijk voor te stellen. En toch is het zo. Het is een proces waar ik in zit en door de kleine stapjes die ik gezet heb, zit ik nu in een medisch circuit en is het woord IVF gevallen. Ook dat had ik nooit bedacht toen ik deze weg in sloeg. De wens om moeder te worden is zo groot dat ik serieus nadenk of ik die laatste stap ook wil gaan zetten. Maar nu nog niet, eerst deze poging afwachten.
Ik parkeer de auto voor mijn huis. Ik ben nieuwsgierig wat 2011 voor mij in peto heeft. Het is niet te voorspellen maar wie komt dan eindelijk mijn droom uit!
Fijne jaarwisseling, beste lezer. Ik hoop dat 2011 ook jouw dromen uit mogen komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten