zondag 19 december 2010

Kleine knuistjes


De vingertjes klemmen zich vast om mijn vinger. Zo klein als ze is, ze weet hoe je iemand bij je houdt. Ik wrijf over haar wangetje. Ze is heerlijk zacht.
Als ze mijn vinger los laat draai ik me om en kijk naar haar zusje. Die ligt er net zo vredig bij. Ik kriebel over haar handje.
Dit weekeind heb ik maar liefst drie baby's mogen bewonderen. Allemaal even schattig. De ouders zijn trots en blij. Ze genieten van hun kinderen en de liefde spat er vanaf. Zo mooi om te zien.
Maar het raakt me ook. Het geluk, het primaire gevoel van samenhorigheid, van liefde, van trotsheid. De emotie schiet er van in mijn buik. In heel mijn wezen weet ik dat dit is wat ik wil. Ik wil moeder worden!
Ik kriebel bij het weggaan de 2 meiden nog even over hun bolletje. Dag meisjes, slaap lekker en tot snel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten