zondag 28 maart 2010

Op mijn handen staan


Soms vraag ik me gewoon dingen af. Alledaagse dingen die eigenlijk heel normaal zijn. Bijvoorbeeld waar blijven de vliegende insecten (die zomers mij het leven zuur maken) als het regent? Of waarom worden de koolzuur-bubbeltjes in mijn drankje minder als er lucht bijkomt? Of waar blijven de eitjes die niet door de eileider heen kunnen omdat deze verstopt zit?  Of waarom worden mijn handen droog als ik ze vaak was terwijl water het kenmerk heeft dat het nat is?

Al een week ofzo ben ik met zo’n vraag bezig. Een beetje intieme vraag en voor mensen die een zwakke maag hebben raadt ik aan om niet verder te lezen.
Tijdens het insemineren loopt er ALTIJD weer vocht terug. Irritant want het is nou niet dat ik deciliters tot mijn beschikking heb. Elke druppel is dus goud waard.
Iedere maand bedenk ik weer trucjes om te proberen het teruglopende vocht binnen te houden. Die trucjes moeten niet te moeilijk zijn want als kind ben ik na 2 lessen ballet gestopt ivm een te groot gehalte aan lompig- en onhandigheid. Die eigenschappen bezit ik nog steeds. Op mijn hoofd staan kan daarom ik niet, ik herinner me alleen nog de pijnlijke valmomenten omdat het mislukte.

De trucjes zijn simpel en helaas niet doeltreffend. Zo ook maandag. Ik lag met mijn benen tegen de muur, 2 kussens onder mijn billen en mijzelf toesprekend dat ik mijn spieren rondom mijn middel moest ontspannen. Ik kan je zeggen dat dit gods onmogelijk is in deze houding.
Aangezien 15 min best lang duren had ik tijd om na te denken. En dat is dan precies zo’n moment dat ik over normale dingen ga nadenken die eigenlijk helemaal niet zo makkelijk in elkaar blijken te zitten.
Want is het vocht in de sperma een vervoersmiddel of een essentieel onderdeel van de bevruchting? Sperma bestaat volgens mij uit zaadjes en vocht. Waar de zaadjes voor dienen is me wel duidelijk maar waar het vocht voor nodig is niet.

Als nou blijkt dat het vocht een vervoersmiddel is en de zaadjes daar als een gek uit zwemmen zo gauw ze het spuitje uitkomen dan is het helemaal niet zo erg dat het vocht er na een klein kwartiertje weer uitloopt. Het zwemmende goud is dan toch al lang onderweg naar de finish.
Maar als het vocht samen met de zaadjes in de baarmoeder aan moet komen dan snap ik wel waarom ik nog niet zwanger ben. En ben ik bang dat ik toch goed moet gaan oefenen met het op mijn handen staan. En daar zie ik dus best wel tegenop.
Daarom roep ik jullie hulp in. Wie o wie heeft het antwoord??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten