maandag 2 augustus 2010

1,5 en 4 jaar


"neehee, geen appelsap. Appelsap is vies!!"
"Ik wil niet naar bed"
"F krapt me!!!"
"Ik wil een ijsjuuuhh"
4 dagen was ik onderdeel van een gezin met kleine kinderen. Mams draaide alleen het huishouden want paps was op zakenreis. Ze deed het vaardig en ik heb lekker van haar afgekeken.
Het is pittig in je eentje. Zo rond etenstijd zijn ze niet op hun gezelligst. Ik zie tranen, hoor stampvoeten en zie duwtjes richting klein zusje. Mams blijft rustig en geduldig. Daar kan ik nog wat van leren.
We doen leuke dingen en de kinderen genieten. Ze zijn blij, vrolijk en energiek. Mams krijgt knuffels en een kus. Ik krijg een dikke glimlach en natte zoen op mijn neus.
Het is bijzonder om onderdeel te zijn van dit gezin. Het geeft een mini-blik op mijn toekomst. Althans als het eindelijk een keer mag lukken. Het positieve gevoel is weg. Ik weet niet wat ik moet denken of voelen. Ik weet alleen dat ik graag een dikke kus of een grom van mijn eigen kindjes wil krijgen. Liefst vandaag nog maar dat is echt te snel ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten