donderdag 9 juli 2009

Een date die geen date is


Pff, gelukkig, hij wilde me ook ontmoeten. Nu ik naar het café rij begint het te kriebelen.
8 rondjes door de wijk later kan ik eindelijk mijn auto parkeren. Ik heb nog 5 min dus ik ren min of meer naar de betaalautomaat. Stop mijn chipknip erin en dan **krak**…. mijn pas breekt doormidden! Ik heb nog niet betaald. Gestresst bel ik het nummer dat op het automaat staat.
"Nou mevrouw, we gooien de helft van het pasje dat nog in de automaat zit bij uw bank naar binnen en u mag voor deze keer gratis parkeren. We geven het aan de politie door."
"Thanks, thanks, thanks" roep ik terwijl ik in draf naar het café ren.
Daar zit hij al aan de bar en zwaait naar me als ik binnenloop.
Opluchting 1: we herkennen elkaar.
Opluchting 2: hij ziet er verdomd lekker uit.
Opluchting 3: er is een rustige plekje vrij.
We gaan zitten en het kletsen begint. Eerst mijn verhaal met 100 excuses omdat ik te laat was. Daarna hoe raar het is om zo tegenover elkaar te zitten, vervolgens over zijn zoon, ons werk en hoe we in het leven staan.
Er moet een moment komen dat we het over intieme dingen gaan hebben. Zo bizar om met een bijna vreemde te praten over zwanger worden, sperma, ovulaties, insemineren en wat dit alles met je doet. Binnen een uur zitten we op intiemiteits niveau 9. Gelukkig lachen we erom.
Aan het eind van de avond is het duidelijk. Het klikt ook in real life en we willen een stap verder gaan zetten.
Hij gaat een afspraak maken voor de soa-testen.
Woei…. spannend….. mijn wens om moeder te worden wordt nu echt concreter!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten