zondag 28 februari 2010

Nuchter


"Nee bedankt, ik maak een kopje thee." antwoord ik na de vraag of ik ook een wijntje wil.
We zijn een weekeindje weg en ik ben altijd de eerste die voorstelt om gezellig een lekker wijntje of biertje in te schenken. Dit keer niet.

Ik weet dat dit op moet vallen. Dat kan niet anders. Zelfs in de bierbrouwerij geef ik mijn halve proef-glas aan mijn vader en ook de laatste slokken van de consumptie die we in het cafxe9 kregen.
Tijdens het steengrillen drink ik cola light en na een paar slokken champangne ter gelegenheid van het jubilerende bruidspaar zet ik het glas tussen de andere half lege glazen.
I
k mis de borreltjes niet, heb zelfs in de brouwerij geen zin in het overdadig aanwezige bier. Niets voor mij maar wel heel handig in deze situatie. Dan voelt het tenminste niet als "iets laten".
Over een week weet ik pas meer, of dat deze onthouding ook noodzakelijk is geweest. Maar voor nu hoop ik vooral dat er in mijn familie niet teveel over me geroddeld gaat worden. ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten